Изложба „Милена Павловић Barilli – Живот и снови“ аутора Виолете Томић, вишег кустоса Галерије Милене Павловић Барили у Пожаревцу, отворена је у Народном музеју Краљево, у уторак, 21. децембра 2021, са почетком у 18 сати. Испред домаћина, публику је поздравила Сузана Новчић, музејски саветник Народног музеја Краљево и осврнула се на специфично, готово јединствено место које је Милена Павловић Барили има у историји уметности овог простора, али и у много ширем контексту, како у Европи тако и на Њујоршкој сцени, захваљујући свом животу уметника номада. Надахнуто и детаљно о Миленином животу, стварању, путовањима, тешкоћама, сновима и напослетку прераној смрти, као и даривању њених дела и заоставштине од стране мајке Данице српском народу и улоге знаменитог Миодрага Протића у формирању Галерије у Пожаревцу, говорила је ауторка изложбе Виолета Томић.

Изложба има хронолошки концепт и у првом делу је приказан Миленин академски период, период школовања, у коме она често слика чланове своје породице, пре свега мајку Даницу, која је била праунука Саве Карађорђевић, удате Ристић, најстарије Карађорђеве ћерке, као и баку Босиљку. Други део обухвата њен париски период, када се под утицајем Ђорђа де Кирика бави метафизичким сликарством. Тада настаје низ енигматских композиција са алегоријским мотивима, где се антички елементи преплићу са савременим. Један од карактеристичних симбола је и цигла, односно зид од цигле, као симбол недостатка родитељског дома. Од 1936. године боја преузима примат у њеном сликарству, над линијом која је до тада доминирала, и она се враћа ренесансном наслеђу свога оца из кога црпи инспирацију. Захваљујући оваквом концепту, публика ће моћи да сагледа целокупан опус и њен кратак и динамични живот, који је обележен школовањем, путовањима и непрестаним стварањем у европским престоницама: од родног Пожаревца и Београда до Минхена, Париза, Рима, и на крају, Њујорка.

Прилог са отварања изложбе „Милена Павловић Barilli – Живот и снови“ у Народном музеју Краљево

Мејлинг листа

Пријавите се на мејлинг листу да би сте примали обавештења о нашим програмима путем е-поште.