Предавање „Паоло Сорентино: Универзални језик уметности“ Николе Ивановића, кустоса Галерије Матице српске у Новом Саду, организовано у оквиру изложбе „Инспирисани Италијом“, одржано је у Галерији Народног музеја Краљево, у четвртак, 12. септембра 2024, са почетком у 19 сати. На почетку програма др Татјана Михаиловић, музејски саветник Народног музеја Краљево, поздравила је публику и представила госта.

Др Татјана Михаиловић, музејски саветник Народног музеја Краљево, представља Николу Ивановића, кустоса Галерије Матице српске, на предавању „Паоло Сорентино: Универзални језик уметности“ у Галерији Народног музеја Краљево.

Италијански редитељ Паоло Сорентино у својим остварењима често цитира историју уметности, a препознатљива ликовна остварења саставни су део инсценације. Никола Ивановић, у свом предавању, анализирао је она уметничка дела која су везана за две његове серије: „Млади папа“ (2016) и „Нови папа“ (2020). Анализа полази са самом шпицом серије „Млади папа“, у којој главни јунак као да хода ходником пролазећи испред изложених слика, углавном дела ренесансе и барока. Међутим, такав ходник не постоји у реалности Ватикана, где је серија снима, већ су то девет Сорентинових изабраних слика и једна скулптура савременог уметника Маурициуса Кателана („Девети сат“, 1999). Ивановић свако од ових дела доводи у везу са појединачним епизодама серије, тумачећи на који начин их редитељ интерпретира: од идејног нивоа, у смислу теолошког и културног и симболичног, преко грађења визуелних релација унутар сцена, до грађења самих ликова, пре свега главног у улози младог папе.

Никола Ивановића, кустос Галерије Матице српске, обраћа се присутнима на предавању „Паоло Сорентино: Универзални језик уметности“ у Галерији Народног музеја Краљево.

За другу серију „Нови папа” (2020), такође полази од шпице, која је инспирисана савременим уметничким интерпретацијама религиозних тема, као у случају дела Герарда Доториа („Распеће“, 1927), или кореографским решењима Шобане Џејсинг (Shobana Jeyasingh), креираним за 10. бијенале плеса у Венецији. Сорентино изазове налази и у оним делима барокне уметности која су у своје време била провокативна, попут дела Паола  Веронеза у 16. веку, која су јеванђелске сцене интерпретирала у тада савременом мизасцену. Такође, утицај ренесансне и барокне уметности осећа се и у самом кадрирању, посебно утицај Каравађа, који утиче и на структуру сцена. Кроз своје предавање Никола Ивановић је указао како Сорентинова идејна решења, која се служе мрежом препознатљивих визуелних симбола, откривају начин како функционише апарат универзалног језика уметности.

Прилог са предавања Николе Ивановић „Паоло Сорентино: Универзални језик уметности“ у Народном музеју Краљево.

Мејлинг листа

Пријавите се на мејлинг листу да би сте примали обавештења о нашим програмима путем е-поште.

Успешно сте се пријавили!

Pin It on Pinterest