Изложба је посвећена српско-италијанским културним и уметничким везама, односно српским уметницима који су узоре и подстицаје за своје стваралаштво проналазили у уметничкој традицији Италије. Одабиром уметничких дела из колекције Галерије Матице српске визуелно су репрезентована италијанска „искуства” српских уметника током XIX века и XX века.
Tематску окосницу изложбе представља приказ града као кључног места у којем је започела и где се драматично и убрзано развијала модерна култура и уметност најпре на преласку из XVIII у XIX а потом и из XIX у XX век. У ликовној уметности од XVII века мотив града је у највећој мери био заступљен у штампаној графици, било да је реч о појединачним отисцима или о графичким мапама са топографским приказима различитих места.
Стручно вођење кроз изложбу „Инспирисани Италијом“ Галерије Матице српске даје целовит увид у српско-италијанске културне и уметничке везе, пратећи рад српских уметника XIX и XX века који су обликовали своје уметничке опусе под утицајем уметности Апенинског полуострва. Кроз искуство уметника који су црпели инспирацију из италијанске уметничке традиције, водиће Вас историчар уметности Јелена Марковић
Стручно вођење кроз изложбу „Градови: Известан поглед. Из Збирке графика страних аутора Народног музеја Србије“ пружиће посетиоцима свеобухватан увид у развој и трансформацију приказа урбаних пејзажа у графици. Кроз ову трансформацију од тачних и документарних представа, до иновативних и субјективних приступа инспирисаних импресионизмом и постимпресионизмом, водиће Вас историчар уметности Јелена Марковић.
Ауторско вођење кроз изложбу „Инспирисани Италијом“ Галерије Матице српске даје целовит увид у српско-италијанске културне и уметничке везе, пратећи рад српских уметника XIX и XX века који су обликовали своје уметничке опусе под утицајем уметности Апенинског полуострва. Кроз искуство уметника који су црпели инспирацију из италијанске уметничке традиције, водиће Вас кустос Галерије Матице српске, историчар уметности Станислава Јовановић Миндић.
Ауторско вођење кроз изложбу „Градови: Известан поглед. Из Збирке графика страних аутора Народног музеја Србије“ пружиће посетиоцима свеобухватан увид у развој и трансформацију приказа урбаних пејзажа у графици. Кроз ову трансформацију од тачних и документарних представа, до иновативних и субјективних приступа инспирисаних импресионизмом и постимпресионизмом, водиће Вас др Драгана Ковачић, историчар уметности и музејски саветник Народног музеја Србије.
Нацистичка окупација словеначке Штајерске у пролеће 1941. године била је велика катастрофа за Словенце. У складу са Хитлеровом наредбом „Учините ову земљу поново немачком!“ окупатор је желео да за само пет година уништи словеначку нацију и потпуно германизује земљу. Међу најважнијим мерама била су хапшења и масовне депортације становништва, а Србија је означена као крајња тачка. Од 7. јуна до 10. јула 1941. године из Словеније су у Србију, у 17 транспорта, депортоване 6.802 особе.
Савезничка бомбардовања Краљева и околине представљају део ширег војно-стратешког плана за заустављање Другог светског рата. Да би спречили груписање немачких снага и њиховог померања са Балкана ка Западном фронту, команде Балканског војног ваздухопловства (BAF) усмериле су низ ваздушних мисија бомбардовања на војно-стратешке циљеве на Балкану. Током 1944. године нападнута је немачка група армије „Е“ која се Моравско-вардарском долином повлачила из Грчке у правцу Југославије.